måndag 22 augusti 2011

Ljumskproblem och helg

I fredags efter jag ridit kändes det okej i benen. Lite som kokta spaghettisar, men ändå. I lördags när jag vaknade... AJ. Värre blev det under dagen. Mest ont i ljumskarna, kan det bero på att Berra är så rund om magen fortfarande? ;) För jag är väl inte otränad?

Vi var i stugan i helgen, det var dåligt väder och vi blev liksom sjukt trötta. Bara låg i soffan och halvsov. Igår fick jag iaf lite skoljobb gjort, och så åkte vi hem lite tidigare än vi brukar. Kan ju lika gärna vara hemma och slöa när det ändå regnar.

Katterna var i stugan på kollo :)



Och det finns även en trehjuling med stickade sockor på :o


Idag red jag igen. Vi började med en liten tur i skogen, och sen en stund på ridbanan. Det gick bättre idag, han var lite piggare... Han har bara så himla stora gångarter, och så är han så himla gungig... som en gunghäst! Provade galopp, men jag känner att jag nog måste dels ha bättre skor, för gympadojjorna är ju inte direkt bra, jag tappade stigbyglarna direkt, och så måste jag få mer kläm på hur han funkar i traven, han är definitivt ingen ridskolehäst :D

 
(vi fixade en riktigt hyfsad bakdelsvändning idag iaf, att jag ens kommer ihåg hur man gör.. sitter väl in-nött nånstans)

Nu blir det en sväng till affärn, och sen plugga lite!

Inga kommentarer: