söndag 30 december 2012

Julen kom och gick

...och jag överlevde.
Veckan innan jul fick Alvin magsjuka, och fick således hållas hos pappan (där han var när han blev sjuk) för att inte smitta oss oskyldiga (jag, storebror, Andreas osv) Till julafton var han dock frisk så vi firade julafton här hemma, jag och barna, Andreas och mamma o pappa. Vi fick till ett lagom julbord, delade ut lite julklappar och sen var det inte så mycket mer med det. Skönt.
Filip fick det efterlängtade Ps3:et han tjatat om läääänge, och Alvin fick pengar. Som han köpte en ipod för. Den tredje på kort tid. (ett år iaf) Jag betalade en försäkring, för chansen att den inte kommer tappas i golvet är ju minimal.
På kvällen gick jag o A till hans syster och fikade lite och spelade Geni. Jag vann, som vanligt,  första omgången, sen vann en av systrarna, det var mer ovanligt ;p

På juldagen skulle vi ha varit hos min bror, men Anna var magsjuk innan jul, så vi sköt upp det en dag.
Andreas mådde inte så bra o stannade hemma.
På torsdagen var jag x-vak på jobbet och började må konstigt. När jag kom hem började jag kräkas och frossa. Hej magsjuka. Kvällen innan hade mamma insjuknat. Och Andreas mådde som sagt också dåligt.
Skulle jobbat fredag, men det blev ju inget, o kunde inte ta pass på lördagen heller som jag hade behövt.
Det gick snabbt över och imorn är jag friskförklarad och ska fira nyårskvällen på kirurgavdelning 111A. Och nyårsdagen. Inget firande för mig.

Hörs nästa år!

Andreas fick en t-shirt i julklapp av mig.. en som inte är svart/har bandtryck!

Lilla granen

Hos bror

Inga kommentarer: