onsdag 20 november 2013

En vecka

Håhåjaja.

I torsdags upptäckte jag att det kom hemsk lukt från min nya toalett. Särskilt efter man spolat. Det luktar som en aldrig städad pissoar. Mysigt. Ringde gavlegårdarna och hoppades att de skulle komma snabbt, men icke.  Har levt med den där lukten sen dess. I fredags upptäckte Andreas dessutom att toaletten sitter löst! Jag har jobbat förmiddag alla dagar den här veckan så har inte haft möjlighet att ringa igen, så Andreas fick ringa idag. De kom o limmade den igen (den ska tydligen bara vara limmad på golvet) och har bytt nåt så att det inte ska lukta. Jag kom hem 16 från jobbet, jättekissnödig, o så får jag inte använda den förrän 17,30! :o

I lördags var det fest med Andreas släkt. Det var trevligt. De är trevliga :) Vi fick grillbuffé från golfrestaurangen.

Ja, sen har jag alltså jobbat  förmiddag (eller dag.. 7-15) mån-ons och ska göra det imorn också. Bra med extrapass, men fyfarao vad trött jag är! Idag har jag varit på utbildning också, om sugning och skötsel av "trackade" patienter. Alltså de som har en tub i luftstrupen, utifrån (inte genom munnen alltså). Vi har inte så ofta såna patienter, men det kan ju vara bra att kunna.



Nu ska jag äta o bada o försöka hålla mig vaken o se Bonde söker fru och Grey's Anatomy.

Hejdå!

Inga kommentarer: