onsdag 13 november 2013

Jobbelijobb!

Ibland bara jobbar och sover jag. Lördag natt på avdelningen ovanför, det gick bra, det var lugnt. Det är skillnad, på riktigt. Det som de som jobbar där kallar mycket och stressigt är som ett lugnt pass på 111A.
Sen två kvällspass på 111A. Det är en såndär tung period nu, igen. När man inte har tid att äta eller gå på toa eller dricka en mugg vatten. Så när man slutar så är man så kissnödig att man knappt hinner in på toan. Och sen kan man inte sova fastän man är sjukt trött för man tänker på om man glömde nåt.
Det som gör jobbet roligt är skitbra arbetskamrater. Och trots vårdtyngden så är det roliga arbetsuppgifter. Och så har jag en elev den här veckan som är jätteduktig :) Idag är jag ledig och imorn är det kvällspass igen, o sen på fredag jobbar jag dag. Det var längesen jag jobbade en fredag dag, och fick fredagsfralla. Det ser jag fram emot ;)

Idag fick vi en ny toalett, den är så fin att jag knappt vågar använda den :p

Inga kommentarer: