lördag 23 juni 2012

...

Hej! Jag har inte orkat blogga på ett tag. Först var det magen, sen blev jag tokförkyld, och så blev Tex halt, började jobba, är fortfarande inte frisk.

Magen var nog helt enkelt förstoppning. Hade ingen aning om att det kunde göra så fruktansvärt ont! Jag fick feber också. Läkaren skickade hem mig, det gillade jag inte. När man har så ont att man tror man dör vill man inte åka hem :p

Malin red Tex på torsdagen och fredagen (filmerna i förra inlägget), han gick så himla fint :) På lördagen fick han en promenad i grimskaft till Vårvik, för på söndagen skulle vi ju åka till Tierp o prova hoppa. Så när vi kom på söndagmorgon var han halt. Jag tror han gjorde illa sig i hagen, fått en liten smäll eller så, och han fick stå i sjukhage några dagar. Det gick över rätt snabbt, och igår longerade jag i trav och såg inget konstigt alls :) Skönt.

I måndags skulle jag ha börjat introduktionen på jobbet, men var så sjuk så det gick inte. Blev på tisdagen istället, så nu har jag haft 3 dagars intro och det är meningen jag ska börja på riktigt på måndag. Får väl se om jag kan få gå lite intro då med, om det finns personal.

Vi ska inte ha Tex kvar. Hade vi båda haft schema och kunnat planera, om vi haft ett stall närmare (med samma hjälp med in och utsläpp, fodringar osv), om vi haft mer tid osv... Det går ut över barnen, och så ska det ju inte vara. Och även om mina är stora så ska de ju inte behöva känna att jag aldrig är hemma. Vi har honom kvar minst en månad iaf, hans ägare ska sälja honom, hon har ju en ny häst nu, och det kommer såklart kännas skitjobbigt. Finaste Tex!

Om ett par år kanske jag köper en egen häst. :D

1 kommentar:

Johanna Berg sa...

Hej! Vad synd att ni inte ska ha Tex kvar, men ibland kommer livet emellan och då får man ta tråkiga beslut. Men du har rätt, man kan skaffa häst i framtiden så det är inte kört än. ;-)