måndag 23 februari 2015

Snart är det vår!

Nu börjar det äntligen kännas som att det är lite vår påväg. Jag kan cykla till stallet nästan hela vägen, bara sista grusvägsbiten är fortfarande isbana.
Det börjar bli lerigt på stallplanen, vilket kan ses som ett tydligt vårtecken :p
Det kommer säkert komma mer snö, men förhoppningsvis ligger det inte kvar så länge.
Mindy ska skos om 3 mars, och då blir det nog inga snösulor.

Det som varit roligt nu under vintern är att den långa asfaltsvägen till Vårvik har haft perfekt underlag att trava på :)

Senaste tiden har jag varit väldigt yrslig, vet inte vad det beror på. Jag kollade blodtrycket på jobbet, o ligger ganska mycket lägre än jag brukar.
En kväll när jag hade tänkt rida var jag så yr när jag höll på med hovarna att jag hellre lånade ut Mindy till en i stallet.

Nu har det känts bättre senaste dagarna... i lördags red vi en lång tur, nästan 2 timmar blev det, härligt väder och Mindy var så otroligt lyhörd. Hon kan ju ibland starta sin lilla raketmotor i traven och försöka dra förbi sällskapet (vi var 5 st ute i lördags), men nu höll hon ett lugnt jämnt tempo bakom Gucci.

Igår tänkte jag rida hem, och tog vägen genom skogen. Där fick vi först vada genom lång och ganska djup sjö av smältvatten vilket gick utan problem. Efter en liten bit kom mer vatten och då vägrade hon plötsligt att gå (vi gick över utan tvekan i lördags). Till slut klev jag av och skulle leda henne över på ett ställe där det räckte med att jag tog ett skutt över. Hade inte räknat med att Mindy också skulle ta ett skutt, så fick henne i ryggen o höll på o ramla, men det gick bra :) Sen blev det promenad en bit innan jag hittade lämplig sten att kliva upp ifrån.
Vi red genom storhagen, över vägen och hem till mig. Mindy passade på att bajsa på gatan, så Andreas fick komma ut och mocka :p
Mindy är ju inte rädd, men blir väldigt på tårna när vi rider bland hus, det händer ju en hel del runt omkring. Folk öppnar dörrar, hundar bakom staket, ungar som skriker, mystiska brevlådor osv. Vi mötte en cross och en buss och påväg hem slängde nån glas i återvinningscontainern.

Nu kommer en vecka med fem jobbnätter, men sen har jag SEMESTER!! Hela vecka 10 och halva vecka 11 :D

Manen växer, nu kan hon ha flätor :)
Älskade lilla häst

Svettig efter långtur

Tobbe, Gucci, Morgan och Dimo :)

Inga kommentarer: