söndag 11 mars 2012

Det är viktigt att mocka ordentligt :p

Igår hade vi prov i sjukvård, och jag hade pluggat för lite. Jag hoppas jag får godkänt! Lovar o plugga bättre de månader som är kvar :)

Idag har jag jobbat på Flanör, och på kvällen åkte jag till Tex som hade vilodag idag. Tänkte hinna få i en till ny brodd, och hinna rykta ordentligt, men tiden går ju så fort! Dessutom mockar jag oändligt långsamt :p Malin skrattade åt mig, hon mockar tre boxar på samma tid som jag mockar halva min. Men jag har ett litet system, jag måste ta en liten bit i taget och gör små högar som blir stora högar, o sen när jag tror att jag fått med allt så hittar jag mer bajs som Tex har gömt under spån. Han är lite som en katt tror jag.
Så när jag var klar var klockan mycket, o han var blöt av regn, så det blev mest torka och svampa av lera från hovarna, sen var det kväll för hästarna :)

Imorgon har jag massa tid på mig och tänkte longera, halva ridbanan är isfri! Ska bli kul o se om han tycker det är roligt att galoppera, blir förmodligen lite glädjeskutt :D Ska träna lite från marken också, vänja honom vid dressyrspöt som vi ska ha som "pekpinne", och träna ryggningar och sidvärtsförflyttningar.
Så imorn blir det väl strålande sol och tio grader varmt? Tack.

Inga kommentarer: