torsdag 15 mars 2012

Galopp!

Idag red vi på ridbanan, hade sällskap av Emma och Lady. Tex har vilat två dagar nu, han har haft besök av hovslagarn o dan innan det hade han tappat en sko (lägligt en dag innan hovis:), så han var lite fjantigt vid uppsittningen som annars har gått bättre o bättre. Men inte idag. Emma fick hålla i, o då gick det bra.

Vi började med mycket volter och halter i skritt, sen övergångar skritt - trav - skritt, bara några steg i taget, tills han förstod att jag faktiskt menar vad jag 'säger' :p

Sen tyckte jag det var dags att prova galoppera. Har ju hört att han ska få för sig att bocka och bralla iväg i galoppen, men jag tycker det gick riktigt bra :p Visst gick det alldeeeeles för fort de två första gångerna, men i höger varv tog han det riktigt lugnt och galopperade hyfsat sansat ett halvt varv. Han tyckte ju att det var skiiiitkul :D Det tyckte jag med. Så det blir nog bra det där. Det lilla jag hann känna så kändes galoppen bekväm och bra :)
Imorn ska jag följa med Elodie, det är hennes dag, men vi ska longera lite (om vi får fart på an) och sen tänkte jag ha lite 'lektion' med Elodie :)

Jobbade 17-19 ikväll, så chefen fick gå på hockey. Och lite pengar är ju aldrig fel. Nu ska jag nog kanske ta o göra en inlämningsuppgift :)

Inga kommentarer: