söndag 11 mars 2012

Longering

Japp, tog med mig Tex till ridbanan. Där tränade vi först halter och ryggningar och flytta åt sidan. Jätteduktig var han. Sen tänkte jag alltså longera, men det tänkte inte Tex. Han gick bara efter mig, förstod inte alls vad jag menade när jag försökte få ut honom på en volt. Inte ville jag vifta för mycket med pisken heller, eftersom han aldrig longerats med spö innan. Så vi gick en lite runda, och mötte Malin på vägen, så hon följde med till banan och fick fart på honom. Hon vet ju lite mer hur man gör :D Han travade på ordentligt, och lite galopp blev det också, det som är på filmen är första galoppsprången :)
Sen tog jag över och det gick bra, jag får sluta vara så försiktig bara :p Tror att Tex tyckte det var roligt att springa och galoppera o skutta lite, han blev lite svettig, och JÄTTElerig om benen :p

2 kommentarer:

Bea sa...

Man kan ju inte låta bli att gilla denna häst !:-), ge honom en extra morot från mig, nästa gång!/ Ma..

J. sa...

Näe, det går inte, vi bestämde oss ju efter första gången vi träffade honom ;p

Det ska jag!