torsdag 17 mars 2011

Apropå lärare

Vi har ju världens bästa lärare i Medicin. Bästa jag någonsin haft, lätt! Och jag är inte ensam om att tycka hon är den som är bäst på att lära ut, som har bästa lektionerna, mest strukturerad osv. Hon svarar på alla våra frågor, tålmodigt, rättar oss när vi säger fel (urineN, inte urineT tex) hon är rolig och har klurig humor och hennes olika ansiktsuttryck, tex när hon spärrar upp ögonen när nåt är helt "bort i tok", ihop med den klassiska fröken-looken (grått hår uppsatt i något knutliknande och glasögon) gör ju allt så mycket bättre.
Första gången vi hade henne blev jag lite halvrädd och tänkte att det där är nog en sträng grinig tant som man kommer tycka är lite läskig. Hade väldigt fel. Därmed inte sagt att jag (och förmodligen alla andra i klassen) inte har respekt för henne!
För det har vi verkligen.
Det som är fruktansvärt tråkigt är att vi har henne bara den här terminen, sedan går hon i pension. Vi har försökt övertala henne att fortsätta.. Bara ha OSS. Eller att vi kan komma HEM till henne och ha lektioner. (lite på skoj då)
Jag hoppas hon förstår hur uppskattad hon är, och att Komvux förstår vilken stor förlust det är att hon slutar. Ingen kommer kunna ersätta Brita.

Inga kommentarer: