fredag 15 april 2011

Heja Spotify!

Folk är upprörda. Spotify kommer inte längre vara gratis på samma sätt som hittills.
Och jag förstår inte varför en del blir så arga. För mig är det lätt värt att betala en summa i månaden för all musik jag kan lyssna på. Musik är viktigt. Inte bara för mig, utan för mina barn också.
Och ingenting är gratis i den här världen, och för att kunna erbjuda ett sånt stort utbud så måste såklart Spotify få inkomster! Jag tror att det var meningen från början att det skulle finnas Spotify free med reklam, sen skulle folk börja betala, jag tror inte de hade räknat med att så många skulle nöja sig med gratisversionen, och de hade nog inte räknat med så sjukt många (gratis)användare. Jag har haft premium förr, och det var absolut värt pengarna.

2 kommentarer:

Becka sa...

Jag håller med dig fullständigt! Det är verkligen ingen summa alls. Och i de flesta moderna telefonerna finns spotify också så man kan alltid lyssna. (jag gör det)

Jag förstår inte upprördheten. Man får tillgång till hur mycket musik som helst, varför ska man inte betala?

J. sa...

Precis. Och artisterna vill ju ha betalt för sin musik såklart. Annars kommer fler och fler av dem välja bort att finnas på Spotify och det vore ju skittråkigt.