torsdag 2 februari 2012

Torsdag del 2

Idag fick vi skjuts av snälla pappa till Tex. Han fick också hälsa på honom och tog nog några bilder som jag kanske får sen? :)

Idag var det min tur att börja rida, och vi provade med pallen som står i stallet. Han fick nosa på den och det var inga problem, och efter lite steg hit och dit var det helt okej att pallen stod vid sidan också, samtidigt som jag drog och hängde i stigbygeln och skuttade lite vid sidan. Så jag klev upp på pallen och upp i sadeln, och Tex passade på att bajsa lite undertiden, kanske därför han stod stilla :p När jag kom upp drog han iväg ett par steg, men det gick bara bra. Blir nog inga problem alls att träna honom att stå stilla när vi ska hoppa upp.

På ridbanan blev det mest skritt och halter och lite volter, och så ett par varv i trav. Gick jättebra, han kändes mjuk och fin, och väldigt uppmärksam. Sen var det Elodies tur, och uppsittningen gick bra, men ja, han tar ju lite steg precis när man ska över med benet, men det ska vi träna bort. Det gick jättebra för Elodie också, och hon fick in riktigt bra takt och flyt i lätta traven, så himla kul o se henne så glad! (hon behöver balansträning (jag också)). Sen började det toksnöa så vi red hem.

Farhad kom och skulle hämta upp oss, och han fick vara med och klappa på Tex, och bära höpåsar. Ut med Tex i hagen, och ut med hans sällskap Lottie, ett litet russto med en hel del egenheter. Elodie gick före med Tex, och jag efter med Lottie, som ställde sig på bakbenen och kastade sig hit och dit. Haha, tur hon är så liten att man kan ta tag och ställa ner henne av egen kraft, annars vetetusan hur det hade gått :o Förmodligen testade hon mig, för enligt Nathalie brukar hon bara tuffa efter Tex i grimman utan problem.




Finaste finaste Tex

Hovkratsning, Tex kollar om det kanske kan finnas godis i jackan

Tex har precis bajsat och Elodie försöker ringa Farhad som åkte förbi i bilen

Busiga Lottie

Det gick så himla bra med ridningen, och han är så himla lättsam att hålla på med, så jag känner mig helt euforisk :´)

Nu ska jag bara försöka skrapa ihop lite mat, så jag kanske slipper gå ut i snön mer idag.

Inga kommentarer: