fredag 10 juni 2011

Facebook-drama!

Igår tog sig någon in på Filips facebook-konto (OCH hotmail, msn osv) På facebook har personen skrivit riktigt vidriga saker i Filips namn. Lösenordet hade bytts vid 11-tiden på förmiddagen (då låg Filip och sov)

Innan jag visste det här så fick jag ett mail från en arg vuxen. Hans dotters pojkvän hade blivit utsatt för "Filip"

Vi pratade sen i telefon, och den vuxne frågade om jag kände en tjej Filip umgås med, och så föreslog han henne som den skyldiga. Jag tyckte det lät otroligt, men han sa att hon gjort sånt förr.
Vi pratade sen inte mer om henne, utan om att vi var eniga om att Filip var oskyldig och att han borde ha ett bättre lösenord osv.

Efter ett tag kom Filip hem upprörd, och frågade varför jag skulle polisanmäla den här tjejen. Då hade den där vuxna personen ringt till hennes pappa och tydligen sagt det. Tjejen var jätterädd för mig, och blev uppenbart förvånad när hon kom hit och jag inte alls var arg.

Ringde tjejens pappa idag. Den andra vuxna hade sagt att jag var väldigt arg, så arg att han behövt lugna mig. De som känner mig vet att bara det är helt galet. Jag blir inte så arg. Att jag tänkte polisanmäla. Att Filip erkänt för mig att han visste att det var hon som gjort det. Och så berättade han fler saker, och det är helt tydligt att den där mannen är en stor lögnare. Hur kan en vuxen människa hitta på såna saker. Hitta på att jag sagt saker, jag tycker det är skrattretande! Vad får han ut av det?

Inga kommentarer: