tisdag 21 juni 2011

Värk

Hehe, idag har jag träningsvärk. Av att jobba! Är det lite pinsamt?
Men ni ska veta att toaletterna som de boende har på mitt jobb är inte direkt stora och rymliga, och när man är inne med någon på en sån och ska hjälpa till och man råkar hamna på fel sida så får man stå och böja sig i väldigt konstiga vinklar. Även om man gör 'rätt', alltså böjer på knäna och inte ryggen osv.
För om jag ska gå med någon som har jätteont i ena sidan av kroppen, så går jag och håller och stöder den friska sidan såklart, och om den friska sidan inte är på samma sida som handfatet så blir det ju så.

Träningsvärk överlever jag.
Men det gör lite ont i tanden, hela tiden. Som ett oroväckande molande.
Jag VET att jag måste gå till tandläkaren, men jag gör det sen. När jag fått lön kanske, när jag inte behöver låna pengar för överlevnad varje månad.
Om det inte börjar värka så att jag inte står ut.

3 kommentarer:

Becka sa...

Tycker inte det är ett dugg pinsamt att du fått träningsvärk av att jobba. Det är ett tungt jobb och ett helt nytt. :)

Jag har penicillin mot tandvärk, om du vill kan jag skicka upp en karta så har du så länge. Tills du har råd att gå.

Kram

J. sa...

Becka, det är sant.. men ändå. LITE pinsamt? :p

Jag tror inte penicillin hjälper mot det här, det är ingen inflammation eller så, det är en tand som är trasig så att det ilar en massa.

Kram!

Becka sa...

Fast jag tror det var därför jag fick det. För att det ilade. Det var ju mitt största problem när jag precis kom dit.
Men iaf, vill du ha så vet du vart det finns :)