torsdag 12 januari 2012

Gå ut hårt och sedan öka!

Jag har kommit igång med pluggandet, 2 av 3 uppgifter till nästa vecka är klara, och det känns mycket roligare nu än vad det gjorde i början av förra terminen. :)
Imorn har vi första passet Geriatrik också, hoppas det känns lika bra där. Jag har köpt alla tre böcker nya, 1385 kronor.. Å andra sidan har jag haft begagnade böcker hittills, en del väldigt klottriga o trasiga, så jag tycker jag kan få vara värd att ha spritt nya nu.. när det liksom är klart snart. Sen tror jag alla tre böckerna den här terminen kan vara bra att spara, speciellt i sjukvårdsboken finns massa bra saker att läsa, många gånger om.

På lördag ska jag och Elodie (och Andreas) åka till Ockelbo och hälsa på Åkre Knut.

Bilden stulen från ägarinnans facebook
Tjusig va? Knutte är född 1999 och har gjort sitt på travbanan. Men har såklart mycket kvar att ge, som ridhäst. Det finns en del grejer som inte är så bra, som att han är ranghög, och att han inte vill vara ensam i stallet, då kan han hitta på dumheter, och så är han seg på ridbanan. MEN, såna saker kan bero på att han inte får så mycket motion och uppmärksamhet som han behöver just nu. Enligt ägaren var han annorlunda när han var i tävlingskondition, mycket mer tillfreds osv. En häst som förmodligen behöver jobba en massa för att trivas. De har inte bråttom med att 'bli av med' honom, och vi har inte bråttom att hitta häst, så vi kan åka och hälsa på några gånger och se hur det känns :)
Sen har jag mailat till en en annan tjej med en häst som hon vill låna ut, ett varmblod.. får se om vi får nåt svar :)

Idag har jag också sökt jobb till sommaren, på sjukhuset. HOPPAS. Annars har jag jobb i sommar på Kristinelund, känns bra att veta.

Och så har jag fått några jobbdagar på Flanör, 18:e, 21:a och 28:e.

Imorn ska jag till Lady och umgås :)







Nu ska jag plugga lite mer!

3 kommentarer:

Bea sa...

Hälsa till "Knutte"!
ser fiiin ut :-)
/Mam.....

Johanna sa...

Åh vilken fin Knutte!
Ni kommer säkert att bli bra vänner.
Kram

J. sa...

Han kan mycket väl vara drömhästen, utseendemässigt... på bilderna iaf, när han var i fin form, enligt ägaren ser han mer ut som en lurvig björn nu :)

Kram.