måndag 2 januari 2012

Ingen hästtitt :/

Det blev inte av att åka idag.

Och inte fick jag med mig Andreas till Hööks heller. Jag skulle vilja köpa lite nya grejer till Lady.
Det är ju så, även om hästen har allt den behöver, så är det roligt att ha egna grejer.. borstar och sånt, en ny grimma och kanske ett nytt schabrak.. :D Och lite reflexer kan vara bra.  (är det rea på ridbyxor så KAN det vara så att jag faktiskt behöver ett till par såna också)
Men vi får åka imorgon, Andreas ska iväg på nån spelning på Bilda.

Så nu vet jag inte vad jag ska göra riktigt. Eller jo, ska göra köttfärssås. Hejdå.

2 kommentarer:

Ida sa...

Hej!
Tack för din kommentar, det är alltid trevligt och höra om andras erfarenheter.
Jag håller fullständigt med dig om att det är jobigt med vanan.
Jag har testat snusat och skippat ciggen men kan helt enkelt inte gilla snusen, har testat flera smaker men ändå inte samma sak.
Där jag bor har vi ingen mottagning på telefonen inomhus, så när det ringer måste jag gå ut på bron och prata vilket i sin tur leder till att jag tänder en cigg eller två beroende på hur långt samtalet blir. Typ såna saker är skitjobbigt att "bryta"..
Jag tänker testa att dra ner från 20 cigg om dan till 10..
Tror du att detta funkar eller måsta man sluta tvärt?

Kan du berätta varför du började röka efter vara fri i 3 år?
Hade du fortfarande kvar suget??
Jag har hört att detta kan sitta kvar i över 10 år :S


Kram Ida
www.volvoloveeer.blogg.se

Ida sa...

Du låter verkligen vettig att diskutera med, ärlig och rak, sånt gillas :).
Jag känner precis som dig också gällande när man får tråkigt.
Hur många gånger om dagen går man inte ut och tar en cigg när man har tråkigt, väntar på nån osv.
Man tillbringar ju ganska mycket tid med den där ciggen man har i handen, jag har räknat ut att jag står ute och röker ca 2,5 timmar om dan (om man räknar alla cigaretter sammanlagt, det är 17,5 timmar i veckan.. Det är faktiskt sjukt mycket tid jag lägger på den skiten :P..
Kanske ska sluta?? :)